فوم پلی اتیلن چیست؟ مزایا و معایب فوم پلی اتیلن

12 اردیبهشت 1402
فوم پلی اتیلن چیست؟ مزایا و معایب فوم پلی اتیلن

فوم پلی اتیلن از پر مصرف ترین انواع فوم در صنایع مختلف می باشد. پلی اتیلن نوعی پلیمر و از فراورده های نفتی است. این ماده از سنتز شیمیایی اتیلن حاصل از گازهای نفتی، تولید می شود. بیشترین کاربرد فوم پلی اتیلن در ساخت ترکیبات پلاستیکی است. فوم پلی اتیلن یکی از ساده ترین فراورده های پلیمری است که دارای قیمت بسیار ارزان تری از محصولات مشابه است.

انواع فوم پلی اتیلن به صورت لوله ای، ورقه ای، رولی و پازلی تولید می شوند. انواع فوم رول به صورت کاملا یکنواخت در ابعاد بزرگتر تولید می شوند. این محصول قابلیت برش دادن را دارد.


علت استفاده از فوم پلی اتیلن چیست؟

فوم پلی اتیلن عایق خوبی برای صدا و آلودگی صوتی می باشد. در ساختمان هایی که نیاز به اکوستیک کردن دیوارها باشد، می توان از پلی اتیلن به عنوان عایق صدا استفاده کرد. هزینه عایق بندی با این فوم ها بسیار ارزان  است. در فرایند صدا گیری استودیوها و عایق کاری صوتی بهترین گزینه همین فوم پلی اتیلن  ارزان قیمت می باشد.

همچنین بخوانید: میلگرد بستر چیست؟

فوم پلی اتیلن در برابر گرما و سرما مقاومت بالایی دارند. عوامل مخرب شیمیایی به این سادگی ها نمی توانند به محصولات نفتی  آسیب برسانند. از این رو  به عنوان عایق حرارتی و برودتی در دیوارها، سقف و کف ساختمان های مسکونی استفاده می شود. مقاومت بالای فوم پلی اتیلن باعث  شده تا کاربرد این محصول  روز به روز بیشتر شود و تقاضای آن رو به افزایش رود. این محصول در ضخامت های 10، 15 و 20 میلمیتر در یووال تولید می شود.

 

همچنین بخوانید: قلاب و گیره میلگرد بستر چیست؟

علت استفاده از فوم پلی اتیلن چیست؟


مزایای فوم پلی اتیلن چیست؟

به طور کلی مزایای فوم پلی اتیلن  شامل موارد زیر میشود:

  • عایق صدا
  • عایق رطوبتی
  • عایق حرارتی و برودتی
  • کاربرد راحت و اقتصادی
  • قابلیت انعطاف و ضربه پذیری
  • مقاومت شیمیایی و فیزیکی مناسب
  • قدرت چسبندگی قوی به هر ماده ای
  • حمل آسان و سرویس و نصب سریع
  • کیفیت و دوام به واسطه خاصیت ضد آب و مقاومت شیمیایی
  • راندمان بالا در جذب ارتعاش ، عایق حرارتی و ایزوله صوتی

همچنین بخوانید:میلگرد چیست ؟

مزایای فوم پلی اتیلن چیست؟

همچنین بخوانید: نبشی چیست و انواع و کاربرد آن در ساختمان سازی چگونه است


معایب فوم پلی اتیلن چیست؟

فوم پلی اتیلن که هزینه تولید پایینی نسبت به عایق های دیگر را دارد  ولی در مقابل نیز هزینه خیلی زیادی در مقابل پشم شیشه و پشم سنگ  دارد. تحمل دمای  ۳۵- تا ۹۰ درجه سانتی گراد قابل استفاده می باشند اما  در دما های بالاتر از آن نمی توانند به شکل اولیه خود بمانند و تغییر شکل داده و همچنین خاصیت عایقی خود را از دست می دهند.

همچنین بخوانید: سیمان چیست؟

ما در یووال انواع فوم پلی اتیلن را تولید و با قیمت مناسبی برای فروش در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهیم. شما عزیزان میتوانید برای سفارش فوم پلی اتیلن و یا مشاوره در مورد محصولات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *